Thursday, 2024-11-28, 18.48.42
Welcome Guest | RSS
[SEARCH_TITLE]
[SEARCH_FORM]
Main | ZAKON O VISOKOM OBRAZOVANJU II dio - Forum | Registration | Login
//fajas43.ucoz.net kao i http://kkkprokosovici.ucoz....
Login form
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
ZAKON O VISOKOM OBRAZOVANJU II dio
fajas43Date: Sunday, 2009-05-10, 11.55.12 | Message # 1
Admin
Group: Administrators
Messages: 75
Awards: 0
Reputation: 1
Status: Offline
DIO III. INSTITUCIJE U OBLASTI VISOKOG OBRAZOVANJA
1. Ministarstvo civilnih poslova BiH
Član 42.
Ministarstvo civilnih poslova BiH odgovorno je za provođenje ovog Zakona i za:
• koordinaciju i razvoj visokog obrazovanja u Bosni i Hercegovini, uz konsultacije s
drugim nadležnim ministarstvima;
• promociju integracije nastavnog i istraživačkog rada i stimulaciju istraživačkih programa
na univerzitetima;
• promociju mobilnosti studenata i osoblja u oblasti visokog obrazovanja u Evropi i u
svijetu;
• promociju veza između visokoškolskih ustanova u Bosni i Hercegovini i visokoškolskih
ustanova u regiji i u svijetu;
• promociju jednakih mogućnosti pristupa visokom obrazovanju, stručnom razvoju i obuci,
cjeloživotnom učenju i svim drugim aspektima visokog obrazovanja;
• podržavanje i podsticanje jačih veza između sektora visokog obrazovanja, industrije,
privrede i društva.
2. Rektorska konferencija Bosne i Hercegovine
Član 43.
Sporazumom univerziteta uspostavlja se Rektorska konferencija Bosne i Hercegovine (u daljnjem
tekstu: Rektorska konferencija).
Rektorska konferencija utvrđuje i zastupa zajedničke interese univerziteta u Bosni i Hercegovini,
te ostvaruje saradnju sa institucijama u oblasti obrazovanja u Bosni i Hercegovini.
Punopravni članovi Rektorske konferencije mogu biti rektori licenciranih i akreditiranih
univerziteta u Bosni i Hercegovini.
Rektorska konferencija finansira se iz doprinosa članova Rektorske konferencije, te drugih
prihoda koje ostvari.
Rektorska konferencija djeluje i kao savjetodavno tijelo za provođenje reforme visokog
obrazovanja.
Rektorska konferencija odluke donosi konsenzusom.
3. Centar za informiranje i priznavanje dokumenata
Član 44.
Ovim Zakonom osniva se Centar za informiranje i priznavanje dokumenata iz oblasti visokog
obrazovanja (u daljnjem tekstu: CIP).
CIP je samostalna upravna organizacija, a nadležan je za informiranje i poslove priznavanja u
oblasti visokog obrazovanja u okviru Konvencije o priznavanju diploma u visokom obrazovanju
(u daljnjem tekstu: Lisabonska konvencija).
Član 45.
CIP je nadležan za:
• informiranje i priznavanje u oblasti visokog obrazovanja;
• koordiniranje i međunarodnu razmjenu akademskog osoblja, studenata i programa u
oblasti visokog obrazovanja;
• predstavljanje Bosne i Hercegovine u međunarodnim projektima u oblasti visokog
obrazovanja iz svoje nadležnosti;
• kroz međunarodne mreže centara za informacije (mreže ENIC/NARIC) pruža informacije
visokoškolskim ustanovama u Bosni i Hercegovini u vezi sa stranim visokoškolskim
ustanovama i programima kao osnov za priznavanje stepena i diploma za dalje školovanje
na visokoškolskim ustanovama u Bosni i Hercegovini i predstavlja Bosnu i Hercegovinu
u tim mrežama;
• daje obavještenje i mišljenje o stranim stepenima i diplomama u Bosni i Hercegovini s
ciljem nastavka školovanja na visokoškolskim ustanovama u Bosni i Hercegovini;
• daje savjete i informacije o pitanjima iz svog djelokruga stranama sa zakonitim
interesom;
• u skladu s Lisabonskom konvencijom i njenim pratećim dokumentima, donosi preporuke
ministarstvu Republike Srpske, kantonalnim ministarstvima i Brčko Distriktu BiH o
priznavanju diploma stečenih van Bosne i Hercegovine s ciljem zaposlenja, nastavka
obrazovanja i ostvarivanja drugih prava koja proističu iz stečene kvalifikacije.
Član 46.
Rad CIP-a uređuje se statutom.
Saglasnost na statut CIP-a daje Vijeće ministara BiH.
CIP-om rukovodi direktor kojeg, nakon provedenog javnog konkursa, imenuje Upravni odbor
CIP-a. Direktor se imenuje na mandat od četiri godine.
CIP-om upravlja upravni odbor koji ima sedam članova. Vijeće ministara BiH bira Upravni
odbor poslije provedenog javnog konkursa na bazi pariteta. U Upravni odbor biraju se po dva
predstavnika iz svakog konstitutivnog naroda i jedan predstavnik nacionalnih manjina.
Članovi Upravnog odbora CIP-a biraju se na mandat od tri godine s mogućnošću reizbora, pod
uvjetom da se inicijalno imenovanje provede u fazama, tako da svake godine jedna trećina
članova bude reizborna ili ponovo imenovana.
Upravni odbor odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova pod uvjetom da takvu većinu
čini po jedan glas predstavnika svakog konstitutivnog naroda.
CIP se finansira iz budžeta institucija BiH.
4. Agencija za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta
Član 47.
Ovim Zakonom osniva se Agencija za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta (u
daljnjem tekstu: Agencija).
Agencija je samostalna upravna organizacija.
Član 48.
Agencija je nadležna za:
• utvrđivanje jasnih, transparentnih i pristupačnih kriterija za akreditaciju visokoškolskih
ustanova i donošenje normi kojima se određuju minimalni standardi u oblasti visokog
obrazovanja;
• utvrđivanje kriterija za izbor domaćih i međunarodnih stručnjaka koji daju ocjenu i
obavljaju reviziju kvaliteta i daju preporuke o akreditaciji visokoškolskih ustanova;
• davanje preporuka o kriterijima i standardima ministarstvu Republike Srpske,
kantonalnim ministarstvima i Brčko Distriktu BiH za osnivanje i zatvaranje
visokoškolskih ustanova, te za prestrukturiranje studijskih programa;
• davanje preporuka o kriterijima za licenciranje visokoškolskih ustanova i studijskih
programa;
• davanje preporuke o najnižim školarinama za sve studente na akreditiranim
visokoškolskim ustanovama, s ciljem usklađivanja najnižih školarina na cijeloj teritoriji
Bosne i Hercegovine;
• davanje savjeta o politici rada i razvoja ministarstvu Republike Srpske, kantonalnim
ministarstvima i Brčko Distriktu BiH;
• davanje savjeta i informacija o pitanjima iz svoje nadležnosti zainteresiranim strankama;
• utvrđivanje standarda kvaliteta, analizu kvaliteta, davanje preporuka za otklanjanje
nedostataka kvalitete studija i visokoškolskih ustanova;
• predstavljanje Bosne i Hercegovine u međunarodnim organizacijama za kvalitet u
visokom obrazovanju;
• predlaganje općih smjernica i kriterija na osnovu kojih se iz budžeta institucija BiH mogu
dodjeljivati sredstva visokoškolskim ustanovama za naučnoistraživački rad;
• donošenje pravilnika i drugih akata iz svoje nadležnosti.
4.1. Akreditacija visokoškolskih ustanova
Član 49.
U oblasti akreditacije, Agencija je nadležna za:
• raspisivanje javnog konkursa za izbor domaćih i međunarodnih stručnjaka za ocjenjivanje
i reviziju kvaliteta i davanje preporuka o akreditaciji visokoškolskih ustanova, odnosno
njihovih studijskih programa (u daljnjem tekstu: stručnjaci);
• osnivanje komisije za utvrđivanje liste stručnjaka koji zadovoljavaju kriterije iz člana 48.
alineja 2. ovog Zakona. Komisija ima pet članova, a čini je po jedan predstavnik
Rektorske konferencije, jednog kantonalnog ministarstva, ministarstva Republike Srpske,
Brčko Distrikta BiH, te predstavnik Agencije;
• dostavljanje utvrđene liste stručnjaka na usvajanje svim ministarstvima obrazovanja u
BiH i nadležnom odjelu Brčko Distrikta BiH;
• imenovanje komisije stručnjaka, na osnovu prijedloga nadležnih obrazovnih vlasti u
pogledu izbora stručnjaka s utvrđene liste stručnjaka;
• davanje preporuke nadležnim obrazovnim vlastima o akreditaciji visokoškolske ustanove,
odnosno studijskog programa, na osnovu mišljenja komisije stručnjaka;
• postupak i rješenje o akreditaciji i licenciranju visokoškolskih ustanova koje donose
ministarstvo Republike Srpske, kantonalna ministarstva i Brčko Distrikt BiH, u skladu s
članom 48. alineja 1. ovog Zakona;
• ocjenjivanje usklađenosti rješenja o akreditaciji s normama i kriterijima iz člana 48.
alineja 1. ovog Zakona i, u slučaju utvrđene neusklađenosti, davanje preporuke Upravnom
odboru za preduzimanje daljnjih mjera, sve do mjere poništenja rješenja o akreditaciji.
Žalbu na rješenje o poništenju rješenja o akreditaciji nadležne obrazovne vlasti podnose
Upravnom odboru Agencije;
• vođenje državnog registra akreditiranih visokoškolskih ustanova;
• stalnu dostupnost na svojoj internet stranici liste akreditiranih visokoškolskih ustanova u
Bosni i Hercegovini i njeno objavljivanje najmanje jednom godišnje u "Službenom
glasniku BiH", a najmanje dva puta godišnje u trima visokotiražnim dnevnim novinama.
4.2. Forma i sadržaj diplome i dodatka diplomi
Član 50.
Agencija donosi uputstvo o formi i sadržaju diplome i dodatka diplome koju izdaju akreditirane
visokoškolske ustanove.
4.3. Statut i tijela Agencije
Član 51.
Rad Agencije uređuje se statutom.
Saglasnost na statut Agencije daje Vijeće ministara BiH.
Agencijom za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta rukovodi direktor.
Direktora i njegove zamjenike bira, nakon provedenog javnog konkursa, Vijeće ministara BiH.
Mandat direktora i njegovih zamjenika je četiri godine.
Direktor i zamjenici direktora ne mogu biti iz istog konstitutivnog naroda.
Agencijom upravlja Upravni odbor koji ima deset članova.
Upravni odbor čine po tri člana iz sva tri konstitutivna naroda i jedan član iz reda ostalih.
Članove upravnog odbora Agencije bira Parlamentarna skupština BiH na mandat od tri godine s
mogućnošću reizbora, pod uvjetom da se inicijalno imenovanje provede u fazama, tako da svake
godine jedna trećina članova bude reizborna, ili ponovo imenovana.
Upravni odbor odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova pod uvjetom da takvu većinu
čine najmanje dvije trećine glasova predstavnika svakog konstitutivnog naroda.
Upravni odbor čini najmanje 50% redovnih profesora univerziteta.
4.4. Finansiranje Agencije
Član 52.
Agencija se finansira iz budžeta institucija BiH i iz vlastitih prihoda.
DIO IV. AKADEMSKI STEPENI I DIPLOME
1. Dodjela akademskih stepena i diploma
Član 53.
Akreditirana visokoškolska ustanova ovlaštena je da dodjeljuje akademske stepene i diplome
navedene u njenom uvjerenju o akreditaciji.
Statut visokoškolske ustanove navodi akademske stepene i diplome koje ustanova dodjeljuje te
uključuje i ovlaštenje da donosi akademska i druga pravila za dodjelu takvih stepena i diploma.
Stepen prvog ciklusa i drugi programi koji vode do diplome koje nudi javna visokoškolska
ustanova ustrojeni su fleksibilno, tako da omoguće ulazak i izlazak u odgovarajućim fazama, s
dodjelom kreditnih bodova i/ili kvalifikacija, zavisno od napretka koji je student ostvario.
U formuliranju pravila, javna visokoškolska ustanova osigurava poštivanje važećeg evropskog
sistema prijenosa kreditnih bodova.
Osim ovoga, visokoškolska ustanova uživa slobodu organizacije svojih planova i programa,
shema provjere znanja i ocjenjivanja, kroz pravila koja su transparentna, pravična i lako dostupna
studentima.
Član 54.
Nadležni državni organi, te drugi organi i organizacije u Bosni i Hercegovini će, u svrhu
zaposlenja ili javne funkcije, priznavati samo one akademske stepene i diplome koje izdaju
akreditirane visokoškolske ustanove.
Dužnost akreditirane visokoškolske ustanove je da svakom licu, kojem dodijeli akademski stepen
ili diplomu, izda diplomu i dodatak diplomi ovjeren pečatom visokoškolske ustanove.
Član 55.
Nakon što su dodijeljeni, akademski stepen ili diploma mogu se opozvati samo u posebnim
okolnostima datim u pravilima sadržanim u statutu visokoškolske ustanove i na takvu odluku
može se podnijeti žalba pred nadležnim sudom.
Ministarstvo civilnih poslova BiH može, u konsultacijama s drugim relevantnim vladinim
tijelima, propisati, u formi pravila, obrazovne zahtjeve koji predstavljaju dodatak u odnosu na
akademski stepen ili diplomu, za ulazak u bilo koju profesiju koja može biti regulirana drugim
zakonom, ili u smislu bilo koje međunarodne konvencije ili sporazuma.
DIO V. ZAVRŠNE ODREDBE
1. Stečena naučna i stručna zvanja
Član 56.
Lica koja su stekla određena naučna i stručna zvanja zadržavaju pravo njihovog korištenja u
skladu s propisima prema kojima su ih stekli.
Lica iz stava 1. ovog člana mogu tražiti od visokoškolske ustanove na kojoj su stekli ta zvanja da
im u postupku i pod uvjetima predviđenim statutom visokoškolske ustanove izda dokument
(potvrdu ili diplomu) o ekvivalenciji prije stečenog akademskog naziva s novim akademskim
nazivima. Lica iz stava 1. ovog člana imaju pravo i na izdavanje dodatka diplomi.
Doktorat nauka stečen prema propisima koji su bili na snazi prije stupanja na snagu ovog Zakona
istovrsni su s doktoratima nauka stečenim prema ovom Zakonu, te lica koja su ih stekla imaju ista
prava kao i lica koja su doktorat nauka stekla prema ovom Zakonu.
Član 57.
Lica izabrana u akademska zvanja koja ta zvanja imaju na dan stupanja na snagu ovog Zakona
zadržavaju ta zvanja.
Ako ovaj Zakon ili propisi koji su važili prije njegovog stupanja na snagu za zatečena zvanja ili
radna mjesta zahtijevaju reizbor ili izbor u više zvanje, reizbor ili postupak izbora u isto zvanje
provest će se u roku koji predviđa propis prema kojem je izbor izvršen. Ako taj propis ne
predviđa rok, izbor ili reizbor provest će se u roku predviđenom ovim Zakonom i računa se od
dana njegovog stupanja na snagu. U svakom slučaju, reizbor ili izbor provest će se prema
odredbama ovog Zakona.
Izbori u akademska zvanja započeti prema odredbama propisa koji su važili prije stupanja na
snagu ovog Zakona završit će se prema tim propisima najkasnije u roku od godine dana od dana
stupanja na snagu ovog Zakona.
2. Prilagođavanje studija ovom Zakonu
Član 58.
Visokoškolske ustanove počinju s prilagođavanjem studija ovom Zakonu danom njegovog
stupanja na snagu. Ustrojavanje će se završiti i organizacija studija početi provoditi prema
odredbama ovog Zakona u roku od godinu dana od dana njegovog stupanja na snagu, od kada će
se obavezno uvesti i ECTS sistem.
3. Pravo na završetak studija
Član 59.
Studenti upisani na dodiplomski i postdiplomski studij na dan stupanja na snagu ovog Zakona
imaju pravo završiti studij prema nastavnom programu i uvjetima koji su važili prilikom upisa u
prvu godinu studija i steći odgovarajući stručni, odnosno naučni naziv prema propisima koji su
važili prije stupanja na snagu ovog Zakona.
Studenti kojima je na osnovu prijašnjih propisa odobrena tema za izradu doktorskog rada bez
doktorskog studija imaju pravo odbrane doktorskog rada i sticanja doktorata nauka prema
propisima koji su važili do stupanja na snagu ovog Zakona.
Visokoškolske ustanove mogu ograničiti trajanje prava na završetak studija prema stavu 2. ovog
člana na određeni broj godina, ali ne na manji broj godina od onoga koji je studentu ostao do
završetka studija prema programu po kojem je počeo studij uvećan za dvije godine.
Nakon uvođenja studija prema ovom Zakonu, studenti iz stava 2. ovog člana koji ne završe studij
prema starom studijskom planu i programu mogu studij nastaviti prema ovom Zakonu i na njemu
zasnovanom nastavnom programu u skladu sa statutom visokoškolske ustanove.
4. Usklađivanje statuta i integracija univerziteta
Član 60.
Visokoškolske ustanove uskladit će svoje statute i druge opće akte neophodne za usklađivanje
organizacije s ovim Zakonom u roku od šest mjeseci od dana njegovog stupanja na snagu.
Članovi upravnih tijela, rektori i prorektori visokoškolskih ustanova, te dekani i prodekani
fakulteta izabrani prije stupanja na snagu ovog Zakona ostaju na istoj dužnosti do isteka mandata
na koji su izabrani.
Integriranje visokoškolskih ustanova počinje danom stupanja na snagu ovog Zakona, a završit će
se u roku od jedne godine od njegovog stupanja na snagu.
5. Prijelazni period za akreditaciju i licenciranje
Član 61.
Stupanjem na snagu ovog Zakona, postojeće visokoškolske ustanove dobivaju privremenu
akreditaciju od nadležne institucije. U privremenoj akreditaciji određuje se rok u kojem će se
obaviti akreditacija svakog pojedinog programa koji se izučava na tim visokoškolskim
ustanovama, a sve u skladu s kriterijima i procedurama za akreditaciju i standardima.
Akreditacija visokoškolskih ustanova bit će obavljena u periodu od najviše dvije godine od dana
stupanja na snagu ovog Zakona.
6. Imenovanje vršioca dužnosti i rok za donošenje propisa
Član 62.
Vijeće ministara BiH će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog Zakona
imenovati upravne odbore i vršioce dužnosti direktora CIP-a i Agencije.
Agencija će u roku od godinu dana donijeti propise iz svoje nadležnosti.
7. Usklađivanje drugih zakona
Član 63.
Zakoni Republike Srpske i kantonalni zakoni iz oblasti visokog obrazovanja uskladit će se s
odredbama ovog Zakona u periodu od šest mjeseci nakon njegovog stupanja na snagu.
Sva pitanja iz oblasti visokog obrazovanja koja nisu regulirana ovim Zakonom regulirat će se
zakonima na nivou Republike Srpske i kantona.
8. Status viših škola
Član 64.
Zakonom Republike Srpske i zakonima kantona riješit će se status dosadašnjih viših škola
najkasnije u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Studenti upisani na više škole i studijske odsjeke u dvogodišnjem trajanju prije stupanja na snagu
ovog Zakona imaju pravo i obavezu završiti započeti studij po nastavnom planu i programu koji
je važio u vrijeme njihovog upisa, u roku utvrđenom statutom tih ustanova.
20
9. Teološki fakulteti, visoke teološke škole i akademije
Član 65.
Odredbe ovog Zakona ne odnose se na teološke fakultete, visoke teološke škole i akademije. Ove
institucije mogu biti u sastavu univerziteta što se regulira posebnim ugovorom.
10. Stupanje na snagu
Član 66.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

PSBiH broj 94/07
30. jula 2007. godine
Sarajevo
Predsjedavajući
Predstavničkog doma
Parlamentarne skupštine
Bosne i Hercegovine
Beriz Belkić, s. r.
Predsjedavajući
Doma naroda
Parlamentarne skupštine
Bosne i Hercegovine
Ilija Filipović, s. r.
 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:


Copyright MyCorp © 2024
Site managed by uCoz